Za demontaż, przygotowanie do transportu, wywóz i utylizację mieszkańcy nie ponoszą kosztów, dzięki środkom z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (pokrywa 90 procent). Za resztę płaci gmina. Według inwentaryzacji przeprowadzonej w gminie w 2017roku azbest zajmował 143 tys. m kw. powierzchni i ważył 2146 ton. W ubiegłym roku eternitowe dachy zniknęły z 50 posesji, w 2019 r. z 70, a w 2018 - z prawie stu. W najlepszym roku z gminy usunięto około 200 ton szkodliwego pokrycia dachowego.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?